چرا هر خودروی صفر کیلومتری صفر نیست؟!!

خودروی صفر واقعی | چرا هر خودروی صفری، واقعا صفر نیست؟

خرید خودروی صفر واقعی؛ دغدغه مهم خریداران

در گذشته خرید ماشین صفر به‌معنای خرید خودرویی بود که مستقیما از نمایندگی‌های مجاز خودروسازان خریداری می‌شد. ولی امروزه حتی این روش خرید نیز تضمینی برای صفر بودن واقعی ماشین نیست. زیرا برخی افراد سودجو از راهکارهایی برای دستکاری کیلومتر و یا تعویض قطعات نو با کارکرده استفاده می‌کنند که تشخیص خودرو صفر را از خودروی صفر واقعی دشوار کرده است. در این مطلب از سایت پدیده خودرو به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا هر خودروی صفری، صفر واقعی نیست.

مزایای خرید خودروی صفر واقعی

پیش از این‌که به راهکارهای تشخیص خودرو صفر از خودرو صفر واقعی بپردازیم، به این پرسش پاسخ می‌دهیم که اصلا چرا خرید خودرو صفر واقعی برای خریداران اهمیت دارد. نخستین نکته در این زمینه این است که بدانیم هرخودرویی که بیرون از کارخانه و در جاده‌های بیرون از شهر یا خیابان‌های داخل شهر به‌هردلیلی روشن شده باشد و جابه‌جایی آن با خود خودرو انجام شده باشد، از شرایط صفر واقعی خارج می‌شود. در ادامه با برخی از مزایای خرید خودرو صفر واقعی آشنا می‌شویم:

  • خودرو واقعا صفر خودرویی است که هیچ‌گونه تعمیری روی آن صورت نگرفته است
  • هیچ قطعه‌ای از خودرو صفر واقعی تعویض نشده است
  • هیچ‌گونه فرسودگی یا پارگی در روکش‌های صندلی و تودوزی‌های خودرو وجود ندارد
  • این خودروها دارای ترکیبی مناسب از آپشن‌ها و رنگ‌ها در داخل و خارج هستند
  • خودروهای صفر واقعی را می‌توانید قبل از خرید، از طریق چک لیست قطعات بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، درخواست خودرویی دیگر کنید
  • این خودروها ممکن است نسبت به مدل‌های کارکرده یا مدل‌های قدیمی دارای تجهیزات بیشتر و به‌روزتری باشد که البته این موارد باید بررسی یا درخواست شوند
  • این خودروها هیچ‌گونه استهلاکی را تجربه نکرده‌اند و از این نظر ذاتا دارای ارزش بیشتری هستند
  • یک ماشین صفر واقعی نهایت ایمنی ممکن در مدل خود را به خریداران ارائه می‌دهد
  • خرید یک ماشین صفر واقعی به‌معنای کاهش هزینه‌ها در زمینه تعمیرات و حتی سوخت است

تفاوت خودرو خشک با خودرو در حد صفر

یکی از اصطلاحات مشهور دنیای خودرو، اصطلاح خودرو خشک است. این اصطلاح عموما در برابر خودروهایی به‌کار می‌رود که صفر کیلومتر نیستند اما در حد نو هستند. خودرو خشک در این تعبیر همان خودرو صفر کیلومتر است، با صندلی‌هایی نو وخشک. همچنین افراد ماهر به‌راحتی با اندکی رانندگی خودرو خشک تفاوت آن را با خودرو در حد صفر تشخیص می‌دهند.

از سوی دیگر خودرو در حد صفر، خودرویی است که از نظر ظاهری هیچ‌گونه خط‌ و خش ندارد و معمولا از نظر فنی نیز در حد بسیار بالایی است و تعمیرات اساسی روی آن صورت نگرفته است. با این حال باید توجه داشته باشید که خودرو در حد صفر به‌هیچ‌وجه همان خودرو خشک و خودرو صفر واقعی نیست. حتی در مواردی کاهش کیلومتر خودرو نیز بر روی این خودروها صورت گرفته است و از نظر فنی نیز هیچ‌گونه ضمانتی برای خریدار وجود نخواهد داشت.

آیا خودرو صفر واقعی را می‌توان از روی کیلومتر تشخیص داد؟

افرادی هستند که با برخی از تجهیزات و روش‌های غیرمجاز از طریق دستکاری کامپیوتر و کیلومتر خودرو باعث می‌شوند شما تصور کنید یک خودرو صفر کیلومتر را خریداری کرده‌اید. البته برخی راهکارها برای تشخیص این دستکاری وجود دارد اما هیچ‌کدام راهکارهایی قطعی نیستند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • بررسی تاریخچه خطاهای ECU خودرو از طریق دیاگ
  • علائم تعمیر یا دستکاری شدن کیلومتر مانند باز شدن پیچ‌ها
  • انطباق علائم ظاهری خودرو با صفر کیلومتر بودن آن

همان‌طور که گفته شد هیچ‌کدام از این روش‌ها روش‌هایی قطعی با نتایج صددرصدی نیستند. همچنین بسیاری از خریداران از مهارت‌های تخصصی برای بررسی این نوع از دستکاری‌ها برخوردار نیستند و فقط یک راهکار باقی می‌ماند و آن تضمین کتبی صفر بودن خودرو از سوی کارشناسان مرکزی است که خودرو را از آن خریداری می‌کنید و این خدمت و مزیتی است که از سوی گروه پدیده خودرو به خریداران ارائه می‌شود.

راهکارهای دیگر تشخیص خودروی صفر واقعی

ماشین صفر کیلومتر یک خودرو کاملا بدون استهلاک است که خریداران در صورت تشخیص و خرید آن تا مدت‌ها نیازی به صرف هزینه‌های بالای تعمیرات و تعویض قطعات نخواهند داشت. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود خریداران بخواهند از بابت صفر بودن واقعی خودرو اطمینان داشته باشند. برخی از راهکارهای دیگر اطمینان از صفر بودن خودرو را با هم مرور می‌کنیم:

  • بررسی سلامت خودرو از نظر ظاهری: شما می‌توانید در زمان خرید خودرو به‌همراه یکی از افراد باتجربه در نمایندگی‌ها حضور یابید و خودرو را از نظر ویژگی‌های ظاهری مانند: رنگ و بدنه و نیز قطعات بیرونی مانند: سپر، جلوپنجره، کاپوت، درب صندوق عقب، سانروف، برف‌پاک‌کن و موارد دیگر بررسی کنید
  • بررسی سلامت داخل کابین خودرو: یک خودرو صفر به‌خاطر نو بدون امکانات و تجهیزات داخلی و چرم به‌کار رفته در آن بوی مشخصی دارد و صندلی‌های آن بدون فرورفتگی ناشی از کاربرد و مواردی مانند ساییدگی است
  • سلامت کامل موتور: بررسی سلامتی موتور و اجزای آن کاری است که نیاز به تجربه بالا دارد. پس بهتر است از کمک کارشناسان در این زمینه بهره‌مند شوید

خودرو صفر واقعی را با تضمین از پدیده خودرو تحویل بگیرید

گروه پدیده خودرو با سابقه‌ای نزدیک به دو دهه در زمینه فروش خودروی صفر یکی از بهترین گزینه‌‌های شما برای خرید خودروهای صفر واقعی است. کارشناسان مجرب این مجموعه تمامی موارد فنی و ظاهری خودروهای خودروسازان را بررسی می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود پدیده خودرو بتواند خودروهای مورد درخواست شما را همراه با تضمین کتبی صفر بودن واقعی خودرو به شما تحویل دهد تا هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشید.

پدیده خودرو همچنین خودروهای ارائه شده را در زمینه‌های رنگ و بدنه و موارد فنی مانند سلامت موتور و وجود تمامی تجهیزات و تعلقات، تضمین می‌کند. نتیجه این خدمات برای پدیده خودرو تا امروز، رضایت خریداران است که ما آن همچون گنجینه و ارزش افزوده‌ای برای این برند می‌دانیم. برای خرید خودرو از این مجموعه کافی است سفارش خرید خود را در سایت ثبت کنید و یا از طریق کانال‌های ارتباطی ذکر شده در سایت با ما تماس برقرار کنید.

ارسال دیدگاه