راهنمای خرید خودروی صفر کیلومتر

نکات خرید خودروی صفر | یک راهنمای جامع برای خرید خودروی صفر واقعی

نکات خرید خودروی صفر؛ آیا خودروی شما صفر واقعی است؟

خرید خودرو همواره یک تجربه لذت‌بخش است. بسیاری از افرادی که قصد خرید خودرو دارند، ترجیح می‌دهند که یک خودروی صفر کیلومتر را خریداری کنند تا اینکه بخواهند به سراغ یک خودرو با مدل بالاتر اما کارکرده بروند. اما ممکن است برخی فروشنده‌های نامعتبر خودروهای صفر، ماشین‌‎های کارکرده را به عنوان صفر کیلومتر بفروشند. ازاین‌رو، باید در حین خرید خودروی صفر کیلومتر به برخی نکات توجه داشته باشید تا چنین مشکلی برای شما پیش نیاید. در این مطلب از مجموعه پدیده خودرو با تمام نکات خرید خودروی صفر آشنا می‌شویم.

خرید خودروی صفر؛ خیالی آسوده از بابت استهلاک ماشین

زمانی که یک خودروی صفر کیلومتر واقعی را خریداری می‌کنید، این را می‌دانید که برای چند سال اول قرار نیست که این خودرو هزینه چندانی را برای تعمیر به شما تحمیل کند. این در حالی است که با خرید یک خودروی کارکرده، همواره باید در انتظار خرابی‌های مختلف باشید. به همین دلیل است که بیشتر خریداران خودرو تمایل به خرید خودروی صفر کیلومتر دارند تا اینکه بخواهند به سراغ یک خودروی مدل بالاتر اما کارکرده بروند.

تفاوت خودروی صفر و در حد صفر

بسیاری از فروشندگان خودرو، خودروهای در حد صفر کیلومتر را به عنوان نوع معرفی می‌کنند. ازاین‌رو، اگر قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را دارید، باید حتما به این نکته توجه داشته باشید. یکی از این نکات، این است که خودروی مورد نظر خط و خش و یا تصادفی ندارد، اما حدودا 10 هزار کیلومتر و یا بیشتر را کار کرده است. در این موقعیت، فروشنده ممکن است کیلومتر خودرو را کم کند و به عنوان صفر کیلومتر آن را به شما بفروشد.

در عین حال، این احتمال هم وجود دارد که او به کارکرد موتور دست نزده باشد، اما بخواهد با جملات مختلف، به شما تلقین کند که یک خودروی صفر کیلومتر را خریداری می‌کنید. با این حال، باید توجه داشته باشید که خودرویی که خریداری می‌کنید، هرچقدر هم که سالم باشد، دیگر صفر کیلومتر نیست و به عنوان خودروی در حد صفر شناخته می‌شود.

نکاتی که در رابطه با خرید خودروی صفر وجود دارند

اگر به دنبال خرید خودروی صفر کیلومتر واقعی هستید، نکاتی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. از جمله این نکات می‌توان به سلامت ظاهری و موتوری خودرو، سلامت ادوات کابین و درصد کارکرد لاستیک اشاره کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

سلامت ظاهری خودرو را از طریق کارشناسی بررسی کنید

اگر یک خودروی صفر کیلومتر را خریداری کرده‌اید و می‌خواهید از نو بودن آن اطمینان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به یک مرکز معتبر کارشناسی تشخیص رنگ خودرو مراجعه کنید. این مراکز به دقت ظاهر خودروی شما را بررسی خواهند کرد و در انتها یک نامه کارشناسی که معمولا هم 48 ساعت اعتبار دارد را ارائه می‌دهند.

منظور از سلامت ظاهری خودرو و بررسی آن توسط مراکز تشخیص رنگ این است که کارشناسی با دستگاه مخصوص، ضخامت رنگ ماشین را بررسی می‌کند. همچنین می‌تواند تعویض قطعات، خط و خش‌های لیسه‌گیری شده و همین‌طور صافکاری‌های انجام شده بر روی خودرو را به خوبی بررسی کند.

اطمینان از دستکاری نشدن کیلومتر خودرو

برخی از مراکز غیرمجاز فروش خودروهای صفر، کیلومتر خودروهای در حد صفر را دستکاری می‌کنند و آن‌ها را به عنوان صفر می‌فروشند. این در حالی است که از طریق روش‌های مختلفی می‌توانید دستکاری شدن یا نشدن کیلومتر را بررسی کنید.

یکی از روش‌های ساده برای بررسی دستکاری شدن یا نشدن کیلومتر خودرو، دیاگ است. شما می‌توانید با دستگاه دیاگ، تاریخچه خطاهای خودروی خود را بررسی کنید و به دلیل اینکه در تاریخچه دیاگ، کارکرد دقیق خودرو در حین بروز خطا نمایش داده می‌شود، به راحتی می‌توانید سلامت خودرو را بررسی کنید. اما به دلیل اینکه تاریخچه دیاگ را می‌توان پاک کرد، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مراکز معتبر تشخیص این موضوع مراجعه کنید.

بررسی سلامت فنی موتور و عدم وجود صداهای اضافی

یکی از نکات خرید خودروی صفر، بررسی سلامت فنی خودرو است. زمانی که شما یک خودروی نو را خریداری می‌کنید، نباید موتور آن هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی داشته باشد یا اینکه بخواهد صدای اضافی از آن بشنوید. اگر چنین مواردی را مشاهده کردید، این احتمال وجود دارد که خودرو یا ایراد مونتاژی داشته باشد، یا اینکه صفر کیلومتر واقعی نباشد.

بررسی سلامت ادوات داخل کابین برای تشخیص نو بودن خودرو

یکی از مهم‌ترین نکات درباره خرید خودروی صفر کیلومتر، بررسی سلامت ادوات داخل کابین است. به‌عنوان‌مثال، اگر نشانه خوردگی روی سردنده، فرمان و یا چرم دور دنده مشاهده کردید، به این معنی است که خودروی مورد نظر صفر کیلومتر واقعی نیست. همچنین ابر صندلی آسیب‌دیده و یا ابری که فرم خود را از دست داده باشد، یکی از نشانه‌های مهم برای کارکرده بودن خودرو خواهد بود.

درصد کارکرد لاستیک؛ نشانه‌‌ای برای تشخیص صفر بودن خودرو

در ساخت یک خودروی صفر کیلومتر از لاستیک‌های نو استفاده می‌‎شود. ازاین‌رو، اگر قصد خرید یک خودروی صفر را دارید، باید به درصد کارکرد لاستیک هم توجه داشته باشید. اگر لاستیک خودرو بخشی از عاج‌های خود را از دست داده بود، به این معنی است که یا لاستیک‌های خودرو تعویض شده‌اند و کارکرده هستند، یا لاستیک‌های فابریکی خودرو هستند و این به منزله کارکرده بودن خودرو است. ازاین‌رو، بهتر است از خرید این خودرو صرف نظر کنید.

پدیده خودرو؛ خرید مطمئن انواع خودروی صفر کیلومتر با شرایط جذاب

متاسفانه فروشنده‌های غیرمعتبر خودروهای صفر باعث بروز نگرانی‌های متعددی برای خرید این خودروها شده‌اند. ازاین‌رو برای خرید خودروی صفر باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. از جمله نکات خرید خودروی صفر می‌توان به بررسی سلامت ظاهری، فنی و ادوات داخل کابین اشاره کرد. اما در این میان، توجه به مرکزی از آن قصد خرید خودرو را دارید، از همه مهم‌تر است. ما در پدیده خودرو، انواع خودروهای صفر کیلومتر واقعی را با شرایط متنوعی برای فروش ارائه می‌کنیم و می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه