ویژگی های خودرو صفر

ویژگی‌های خودرو صفر | چرا باید به سراغ ماشین‌های صفر کیلومتر برویم؟

خودروی صفر یا دست دوم؟

انتخاب خودرو برای مصارف شخصی یا کاری یکی از بزرگترین تصمیماتی است که مردم را درگیر می‌کند. اگر هم بحث انتخاب خودروی صفر و کارکرده در میان باشد، کار اندکی سخت‌تر خواهد شد. برخی افراد باور دارند که بهتر است به جای خودروهای صفر داخلی یا چینی، با بودجه مشابه ماشین‌هایی با برندهای کره‌ای یا ژاپنی خریداری کنند. اگر شما هم جزو همین افراد هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا با ویژگی‌های خودرو صفر آشنا شده و در انتخابتان هوشمندانه‌تر عمل کنید.

ویژگی‌های خودرو صفر در بخش فنی

یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که بین خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده تفاوت ایجاد می‌کند، مربوط به بخش‌های فنی است. بدیهی است یک خودرو که به تازگی از درب کارخانه خارج شده و خودرویی که ده‌ها و حتی صدها هزار کیلومتر مسافت طی کرده، در بخش فنی تفاوت‌هایی دارد. البته که این تفاوت‌ها می‌تواند که روی هزینه‌های نگهداری، میزان اطمینان خودرو برای مسافت‌های طولانی تاثیر شگفت انگیزی بگذارد.

توان و راندمان موتور

توان و راندمان بالا در موتور جزو اصلی‌ترین ویژگی‌های خودرو صفر محسوب می‌شود. به طوری کلی موتور خودرو از قطعات مکانیکی تشکیل شده که با توجه به مدت زمان کارکرد و فشار روی موتور فرسوده می‌شوند. ضعف در قطعاتی مانند رینگ و پیستون، شاتون، میل لنگ، فلایویل، صفحه کلاچ، سوپاپ‌ها، میل سوپاپ و دیگر موارد این چنینی نیز با افت اسب بخار و گشتاور موتور همراه خواهد بود. البته که تعمیر این قطعات بسیار هزینه‌آور و وقت‌گیر بوده که در صورت انجام نیز نتیجه چندان ایده‌آلی به همراه ندارد؛ زیرا باز و بسته شدن موتور باعث کاهش کمپرس می‌شود.

سلامت فنی در جعبه‌دنده: ویژگی‌ مهم برای خودروهای اتوماتیک

اگر قصد خرید خودروی دست دوم با گیربکس اتوماتیک را دارید، باید به سلامت گیربکس توجه ویژه‌ای داشته باشید. در صورت توجه نداشتن به این نکته نیز باید هزینه چند ده میلیونی را برای تعمیر جعبه‌دنده خودروی خود بپردازید. البته که توجه به چنین نکته مهمی در خودروهای با گیربکس دستی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پس اگر نمی‌خواهید مشکلاتی مانند صدا در هنگام تعویض دنده، نشتی روغن گیربکس و… شما را اذیت نکند، بهتر است که خودروهای صفر را برای خرید انتخاب کنید.

سیستم برق و سیم‌کشی

شاید تصور کنید که خودروهای کارکرده و صفر کیلومتر از نظر سیستم برق و کیفیت سیم‌کشی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند. اما باید بدانید که سیم‌کشی سالم‌تر جزو ویژگی‌های خودرو صفر کیلومتر است. به طور کلی سوکت‌ها و سیم‌های مختلف خودرو به دلیل لرزش اتاق، رطوبت گرد و خاک، دست‌کاری غیر اصولی و دیگر موارد این چنینی آسیب می‌بینند. به همین دلیل در خودروهای کارکرده احتمال پیدایش مشکلات عجیب با منشا برقی بالا است.

شاسی‌ها و سیستم تعلیق

اگر تصادفات خودروهای کارکرده را در نظر نگیریم، باید بگوییم که شاسی برخی خودروها در استفاده عادی به خاطر شرایط نامناسب مسیر آسیب می‌بینند. برای مثال در شاسی‌ها از قسمت کمک فنر ترک ایجاد شده که باعث ایجاد مشکلاتی مانند لاستیک سابی، میزان نشدن فرمان و موارد این چنینی را به وجود می‌آورد. از طرف دیگر خودروهای کارکرده از نظر سیستم تعلیق و جلوبندی نیز ضعف‌های به شدت زیادی دارند. در صورتی که یک خودروهای صفر کیلومتر تا مدت زمان زیادی در این بخش‌ها مشکلی نخواهد داشت.

سر و صدای کمتر در داخل اتاق

سر و صدای اضافی از قطعات داخل کابین مثل رودری‌ها، داشبورد، درب صندوق، قاب ستون‌ها و حتی سیستم تعلیق برای رانندگان بسیاری کلافه کننده است. مشکلی که در خودروهای کارکرده به وفور دیده شده و برای حلش باید هزینه قابل توجهی پرداخت شود. پس در صورتی که وقت و حوصله چنین مشکلاتی را ندارید، به سراغ یک ماشین صفر کیلومتر بروید؛‌ زیرا سر و صدای کم داخل یکی از ارزشمندترین ویژگی‌های خودرو صفر است.

ظاهر نو و خیره کننده: جذاب‌ترین ویژگی ماشین صفر کیلومتر

بدون شک جذاب‌ترین ویژگی‌های خودرو صفر را می‌توان در بخش ظاهری هر ماشینی دید. زمانی که یک خودروی صفر کیلومتر را سوار می‌شوید، از دیدن چهره درخشان و تا بوی دلچسب داخل خودرو لذت خواهید برد. البته این ویژگی‌ها در بخش ظاهری مزایای با ارزشی نیز به همراه دارند. به همین دلیل بهتر است به آن‌ها توجه بیشتری داشته باشید.

بوی نو بودن داخل کابین

جدا از بوی جالب داخل کابین خودروهای صفر، وجود قطعات نو و استفاده نشده در داخل ماشین مزایای زیادی به همراه دارد. برای مثال قطعاتی مانند داشبورد، کلیدها، فرمان، دریچه تهویه هوا، نمد سقف، پارچه یا چرم صندلی‌ها و دیگر قسمت‌های داخلی کاملا سالم و تمیز بوده و هیچ مشکلی ندارند. در صورتی که خودروهای کارکرده حتی با بهترین برندها نیز پس از مدتی استفاده با مشکلاتی مثل افت فوم صندلی، رفتن رنگ دکمه‌ها، از بین رفتن پارچه و چرم داشبورد یا صندلی مواجه می‌شوند.

رنگ براق و سالم

وجود رنگ سالم و براق جزو ویژگی‌های خودرو صفر در بخش ظاهری است که از چند نظر اهمیت بسیار زیادی دارد. اول از همه در رنگ خودروی صفر کیلومتر مانند خودروهای کارکرده نقص‌های مثل خط و خش، آفتاب سوختی، رنگ‌شدگی، ریختگی رنگ، کدر بودن و دیگر مشکلات مشابه وجود ندارد. در صورتی که خودروهای کارکرده دارای دنیایی از مشکلات این چنینی هستند. البته برای حل چنین مشکلاتی باید هزینه زیادی بابت صافکاری و نقاشی بپردازید و افت قیمت را نیز بپذیرید.

مراقب خودروهای صفر غیر واقعی باشید!

متاسفانه برخی افراد با تغییر در کیلومتر کارکرد خودروهای کارکرده و تعویض قطعات مصرفی و ظاهری مانند لاستیک یا صندلی و چسباندن برچسب و کاغذهای مختلف چنین خودروهایی را به عنوان ماشین صفر معرفی می‌کنند. به همین دلیل در صورتی که قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را دارید، در خریدتان دقت بیشتری به خرج دهید.

خرید راحت و مطمئن در پدیده خودرو

ما در مجموعه پدیده خودرو به شما کمک می‌کنیم تا به سادگی از ویژگی‌های خودرو صفر کیلومتر لذت ببرید. اول از همه خودرو با تضمین رنگ و فنی به دست مشتریان عزیز پدیده خودرو رسیده تا آرامش خرید بیشتر شود. همچنین تمامی خودروهای مجموعه تحویل روز بوده و با ماشین مخصوص حمل خودرو به محل مورد نظر مشتریان می‌رسند.

ارسال دیدگاه